Novinky ve verzi k 6. 5. 2025

Vážení klienti,

rádi bychom Vás informovali, že v úterý 6. 5. 2025 od 19:00 do 20:00 hodin proběhne aktualizace systému. Těsně před začátkem aktualizace budete informováni prostřednictvím zprávy ECHO. Prosíme Vás o uložení veškeré rozpracované práce a odhlášení ze systému před začátkem aktualizace. Děkujeme za pochopení a spolupráci.

Přílohy a skenování

  • Skenování a ukládání na cloud: Byla opravena chyba, která způsobovala selhání ukládání dokumentů po jejich naskenování. Nyní skenování i ukládání na cloud fungují správně.
  • Nefunkční spuštění skenovací aplikace: Po kliknutí na tlačítko Skenovat se sice zobrazilo okno „Probíhá skenování v externí aplikaci“, ale skenovací aplikace se nespustila a okno se bez chybové hlášky zavřelo. Problém byl odstraněn.
  • Přidávání příloh do karty pacienta: Opravena chyba, která znemožnila přidání nebo otevření příloh (např. fotografie z přístrojů, dokumenty). Stejný problém se mohl objevit i při otevření některých konfigurací (např. ČSSZ) nebo při tisku dekurzu.

Současná editace

  • Uzamykání dekurzu a anamnézy: Uzamykání při souběžné editaci více uživateli nyní funguje správně. Lékař a sestra si již nemohou navzájem přepisovat dekurz. Chyba způsobovala, že vždy přepsal obsah ten, kdo stiskl tlačítko Uložit jako poslední, i přes aktivní uzamykání.

Dispenzární skupiny

  • Chyba při prvním otevření: Opravena chyba, která se objevovala při prvním otevření dispenzární skupiny u pacienta načteného z jiného pracoviště.

E-poukaz

  • Odesílání kontaktu na SUKL: Kontaktní údaj uvedený na e-poukazu se nyní správně odesílá do systému SUKL.

Obnovení hesla e-mailem

1. Obnovení uživatelem

  • Uživatel má možnost obnovit si zapomenuté heslo, kdy na přihlašovací stránce stiskne tlačítko Potřebuji pomoc a následně zvolí možnost Zapomenuté heslo.
  • Uživateli se zobrazí okno pro obnovení hesla, kde vyplní přihlašovací jméno a potvrdí tlačítkem Získat kód pro obnovení hesla.
  • Uživatel si následně otevře obrazovka pro obnovu zapomenutého hesla, kde uživatel vyplní Kód pro ověření, Nové heslo a Potvrzení hesla. Údaje uživatel potvrdí tlačítkem Nastavit nové heslo.

Poznámka: Kód pro ověření byl uživateli zaslán na email, který má definovaný v nastavení FONS Galen.

2. Konfigurace ve správě organizace

  • Nejprve je nutné zapnout a nastavit obnovení hesla e-mailem ve správě organizace. Cesta: modul Správce -> modul Správa organizace -> vybrat Společnost -> tlačítko Konfigurace -> záložka Politika hesel -> část Obnovení hesla e-mailem
  • Funkcionalita se zapíná zatržením Obnovení hesla e-mailem. Následně správce definuje: Platnost vygenerovaného PINu (v minutách), Maximální počet e-mailů pro přihlášení a Rozsah – popis viz. níže.
  • Rozsah: V části Rozsah můžete správce zvolit buď možnost Všichni aktivní uživatelé, nebo Vybraní uživatelé. Při výběru druhé možnosti lze za pomocí upřesnit uživatele definovat seznam uživatelů, pro které bude obnova hesla možná. Nad seznamem lze filtrovat podle pracoviště nebo role. Výběr uživatelů je za pomocí checkboxu a následné potvrzení je přes tlačítko OK.

Tato nová funkcionalita nahrazuje původní obnovu hesla pomocí SMS, která bude zrušena.


Nová možnost fakturace v PLS

  • Do fakturace PLS byla přidána možnost zobrazovat místo osobních údajů zaměstnanců nebo uchazečů (jméno, příjmení, datum narození) pouze jejich osobní číslo.
  • Nastavení se provádí individuálně pro každou smlouvu.
  • Výchozí nastavení pro stávající smlouvy zůstává beze změny.

Tato úprava zajišťuje vyšší úroveň ochrany osobních údajů a zároveň umožňuje jednoznačnou identifikaci osob u zákazníků s vlastními interními identifikátory.


Okraje u tiskových výstupů v EZD

  • Do vybraných typů podepsané dokumentace byly doplněny okraje pro tisk:
    • lékařská zpráva
    • ePoukaz
    • anamnéza
    • FT poukaz
    • žádanka RDG